۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

اینجا تهران است ، یا دبی یا آنتالیا یا تایلند...؟

اینجا تهران است ، یا دبی یا آنتالیا یا تایلند...؟
چه کسی پاسخگو است ؟

 



دیشب مطلبی را خوندم که واقعا شرم آور بود حالا مطلب را از زبان دوستم برای شما بیان میکنم .

در ابتدا بگم
شهدا شــــــــــــــــــرمنده ایم

امروز صبح توسط یکی از دوستان ، با خبر شدم سازمان گردشگری نمایشگاهی با عنوان فستیوال تورهای نوروزی در خیابان حجاب کانون پرورش فکری کودکان برگزار کرده است و به من سفارش کرد حتما برای بازدید از محیط این نمایشگاه به آنجا بروم .
ساعت ۱۱صبح به نمایشگاه رسیدم در بدو ورود به نمایشگاه نوع پوشش افرادی که در حال ورود و خروج از نمایشگاه بودند توجهم را جلب کرد . وارد سالن بالا شدم با اولین دور در نمایشگاه تنها چیزی که توجه و نظر هر بازدید کننده را جلب می کند نوع حجاب و پوشش و آرایش خیره کننده خانم هایی است که برای جذب مشتری در غرفه ها مشغول به ارائه توضیحات در رابطه با تورهای سیاحتی خود می باشند . بعد از بازدید از همه قسمتهای نمایشگاه با تعدادی از بازدیدکنندگان مصاحبه کردم ، که صحبتهای آنها برایم جالب و در عین حال تاسف بار است .




خانمی حدودا ۴۵ ساله که به همراه فرزند ۲۷ ساله اش برای تهیه بلیط و رزرو اسکان در دبی به آنجا آمده بودند اولین کسانی هستند که برای مصاحبه به سراغشان می روم . 

از پسر پرسیدم برای چه کاری به نمایشگاه آمدید در جواب گفت : برای تهیه بلیط و پیدا کردن یک تور سیاحتی برای تعطیلات نوروز به دبی به اینجا آمدیم از نکات منفی و مثبت این نمایشگاه از آنها سوال کردم ، و این بار مادر در جواب گفت : نکته مثبت اینجا ، جمع شدن همه دفاتر سیاحتی و زیارتی در یک محل است از نظر قیمت هم هیچ تفاوتی با هم ندارند یعنی اصلا قیمتهاشون با غیر نمایشگاه فرقی ندارد . نکته منفی هم تا دلتون بخواد اینجا هست و با لبخند ادامه داد شما هم جای پسر من هستید اما شما یه نگاهی به دختر خانم هایی که در داخل غرفه ها هستند بیاندازید ، من که یک زن هستم از نگاه کردن به اینها خجالت میکشم اینجا بیشتر به نمایشگاه انواع آرایش ها و پوشش های مبتذل غربی شبیه است .


بعد از گرفتن چند فریم عکس ، سری به سالن پایین نمایشگاه زدم ، وضعیت خرابتر از بالا بود .فضای نمایشگاه برای من واقعا غیر قابل تحمل شده بود اصلا برایم باور کردنی نبود که چنین نمایشگاهی در تهران و ...

خودم را به جلوی درب خروجی منتهی به نمایشگاه رساندم ، شش جوان که از سرو وضعشان مشخص بود هر کدام از آنها در یکی از این شرکت های توریستی کاره ای هستند مشغول به سیگار کشیدن بودند ، کت و شلوار پوش با کراوات از همانهایی که من می گویم مرفهین بی درد . در همین هنگام دختر خانمی با وضعیت پوشش و آرایش بسیار نامناسب به جمع آنها آمد و با یک یک آنها دست و با دو نفر دیگه روبوسی کرد . به چشمان شش جوان دیگه با دقت نگاه می کردم با ولع اندام دخترک را برانداز میکردن ، به راحتی حرفهایی که بین آنها رد و بدل می شد را میشنیدم واقعا شرم انگیز بود . از آنها دور شدم و به گوشه دیگر آمدم ، در کنارم سه جوان حدودا ۲۵ ساله در حال بگو بخند و چشم چرانی بودند حضور من توجه آنها را جلب کرد و از من پرسیدن شما برای چه کاری به اینجا اومدید و علت حضورم رو برایشان بیان کردم .



از آنها پرسیدم شما اینجا چه می کنید و با نگاه به یکدیگر و خنده کنان گفتن اومدیم دختر بازی به بقیه بچه ها هم گفتیم بیآن ، اینجا خیلی با حاله گفتم چطور مگه ؟ گفتن رفته بودیم با این دخترای فروشنده داخل غرفه ها صحبت میکردیم که مثلا در دبی چه خدماتی به مشتری هاتون می دید ، دختره به ما گفت هر خدماتی که شما دوست دارید و بقیه ماجرا را با بی حیایی تمام برای من تعریف کردن که من از بیان گفته های این جوان ها معذورم .



اما سوال اینجاست چه کسی بانی برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در کشور می باشد ؟

چرا در این نمایشگاه ها هیچ گونه نظارت و بازرسی بر روند برگزاری و افرادی که می خواهند در این نمایشگاه ها فعالیت کنند وجود ندارد ؟

و چرا های ..........

ملتی که برای اهانت به عکس امام (ره) و رهبر انقلابشان و بی حرمتی به سالار شهیدان آنگونه به خیابانها ریختند چرا باید شاهد آن باشند که به راحتی به اعتقادات دینی و اسلامی آنها اینگونه بی احترامی شود ، که در روز ۵ صفر روز شهادت 3 ساله حضرت سید الشهداء (ع) صدای موسیقی با آن وضعیت نامناسب از این نمایشگاه بلنداشد 
برخی تفکرات در جامعه باعث این گونه هنجاشکنی هاست اما چرا ............

هنوز نوار سال ۶۵ زیارت عاشورای حاج منصور را دارم که در بخشی از مراسم می گوید " یک زمانی امام خمینی فریاد زد که جلوی این بدحجابی و بی بندو باری را بگیرید ، خیلی ها که ادعایشان میشد گفتند چی داره میگه الان که وقت این کارا نیست الان بعد از گذشت چند سال از انقلاب هم تو کمک کردی به این وضع بی حجابی ها هم من ".

در پایان باید چه بگویم از این ....

آیا به درستی فرهنگ را شناختیم ؟

آیا به درستی به سخنان رهبری گوش کرده ایم ؟

آیا آیا آیا آیا آیا آیا آیا آیا و .....


شهدا شــــــــــــــــــرمنده ایم

از طرف یکی از خوانندگان سایت


منبع : حفا نیوز


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر